Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2007 10:25 - Младостта
Автор: juliannikolov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3733 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 22.10.2007 21:36


Наскоро отново преглеждах записките, които съм си водил за най-впечатляващите мисли от прочетените книги. Попаднах на следната впечатляваща мъдрост от автобиографията на Никос Казандзакис "Рапорт пред Ел Греко".

"Звяр, сляп, объркан, гладен, но който не яде, срамува се да яде, и който трябва само да кимне на минаващото по улицата щастие и то с готовност ще спре, но не му кимва, а отваря чешмата и пуска времето да тече без полза, сякаш е вода, и го попилява, звяр, който не знае, че звяр - това е младостта."

Замислих се, може би така изглежда младостта погледната от дистанцията на времето и богатия житейски опит, но когато човек я изживява той няма време да се замисли за това. Увлечени във водовъртежа на наситеното със събития ежедневие ние просто се оставяме те да ни водят, а щастливите и тъжните мигове се редуват с бясна скорост, и когато все пак намерим време да погледнем назад осъзнаваме, че всичко е било само миг, който изглежда почти толкова нереален колкото и сънищата...

                                                                                                                


Тагове:   младостта,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. desislava71 - Понякога имам чувството, че всяка следваща година
20.10.2007 10:44
минава по-бързо от предишната. И се замислям за нещата, които съм искала, но не съм постигнала. А миговете на щастие стават все по-малко:((
цитирай
2. juliannikolov - :)))
20.10.2007 11:06
И аз имам чувстовто, че времето сякаш ускорява своя ход, но не съм съгласен с мнението си за щастливите мигове. Ние трябва да си ги създаваме, ако те сами не идват при нас:) В крайна сметка нали ние самите контролираме мислите си и от нас зависи каква насока ще им дадем:)))
Така че, горе главата и много щастливи мигове за вбъдеще:)))
цитирай
3. desislava71 - Благодаря за пожеланието.
20.10.2007 11:26
Не трябва да се отказвам от мечтите си. Когато много искаш нещо, няма начин да не се случи:))
цитирай
4. viovioi - *
20.10.2007 11:27
Интересно метафизическо разсъждение за младостта и препускащото време. Наскоро тук в блога на joines четох за странен ритуал на икнките. Избират деца които даряват на боговете. Дават им корени на кока и други опиати и ги пращат на един ледено студен върха в планината. И те тръгват към върха, тръгват към своята физическа смърт. Стигат до там и умират. Останали са до ден днешен непокътнати мумии от 6-7 хиляди години.Непокътнати сякаш времето за тях е спряло, а може би наистина е спраяло?
цитирай
5. felixkotkov - Мислене?
22.10.2007 10:50
Има хора, които са учебници по това как ни управлява едно голямо несъзнавано и едно малко по-малко либидо. Има учебници по пропиляване на мигове в името на момента, в който ще ти е удобно да живееш.

За себе си мога да кажа, че не съм изпаднала в капана нито на едното, нито на другото - изживявам си нещата. С цената на меланхолията, която съм си избрала. И мисля, че малко интелект не е достатъчен, за да се предпазиш от минаване по права линия в с поглед в краката през живота. Трябва и щипка духовност, и малко желание да споделиш със света и да чуеш.

Когато се научим да се слушаме, да мислим, а съпреживяваме времето няма значение. Младостта е красива като всичко друго. Не е просто момент в миналото, за който копнееш защото са ти казали, че е ужасно красива. А като се замислиш.. красотата е там, където я виждаш.
цитирай
6. wonder - Ехх!... Любимостите ми и настолната ми книга. Дооткрий си го, той е безценен!
22.10.2007 13:08
Говоря за Никос Казандзакис и тежащата от мъдрост "Рапорт пред Ел Греко", която оставя недовършена, отивайки си... И сякаш части от мен я донаписват понякога. Не говоря за Времето или Младостта, защото и на 79 г. ще съм млада и безумна, живеейки в Сега-то си.
И както е казал /пак там/ КАЗАНДЗАКИС: "ще е душата ми като пчела удавена в меда"

Казах на бадема: Брате, поговори ми за Бога

И бадемът цъфна!

цитирай
7. nav - Мдаа, голям е Казандзакис.
31.10.2007 23:08
Но съм съгласен с Феликс, че красотата е отвъд времето. Аз мисля да съм най-млад на 40 ))

А иначе за повечето хора времето наистина започва да тече по-бързо след 30. И точно това усещане за изплъзваща се младост провокира кризата на средната възраст.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: juliannikolov
Категория: Изкуство
Прочетен: 872852
Постинги: 108
Коментари: 478
Гласове: 11915
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930